Държава: Испания, Полша, Словакия, Румъния, Чехия
Година от: 2018
Година до: 2019
Добри практики:
Обучение на учители в селските райони
Осигуряване на обучителни материали и ученици в райони, силно засегнати от замърсяване от отопление с твърди горива
Описание:
Целта на проекта е да повиши осведомеността на селските общности в страните, обхванати от проекта – Испания, Полша, Словакия, Румъния, Чехия, относно проблема със замърсяването на въздуха, неговите причини, последици за здравето и възможните решения, които могат да бъдат предприети от жителите, за да се смекчи проблемът и да се намали местното замърсяване на въздуха. Чрез финансиране по програма Erasmus+ е осигурено е обучение на учители от селските райони по темата за замърсяването на въздуха и са им предоставени образователни материали, които те ще използват, за да обучават своите ученици по проблема. Проектът се фокусира върху селските райони, тъй като обществената осведоменост за проблема е много по-ниска сред селските общности в сравнение с жителите на по-големите градове. Така дейностите отговаря на разликата в осведомеността и образованието, която е най-сериозна в селските райони.
Дейностите са групирани в четири групи: изграждане на капацитет, промяна на политиките, комуникация и управление на проекти. Първата група включва тематични семинари и непрекъснат обмен на опит между партньорите чрез съвместни срещи. Разработената методология за обучение по политики, която се прилага във Фаза 1 на проекта, подпомага натрупването на умения, тъй като знанията за най-новите добри практики се събират и анализират в рамките на и извън разглежданите страни и региони. Освен това, най-съвременни проучвания, следващи обща методология и взаимна обратна връзка, особено чрез доклади от партньорски оценки, осигуряват по-добро разбиране на предизвикателствата и осъществимите решения. В резултат на тези дейности е проведена втора фаза на проекта, в която се работи по прилагането на мерки за подобрение във всеки от регионите.
В случая на Гранада, освен че е насочен към селските райони, целта на проекта е да обслужва общините, които съставляват плодородната равнина на Гранада, където има високо замърсяване на въздуха и където има селски практики, които не помагат за намаляване на този проблем.
Проектът разработва 4 основни образователни продукта:
O1 Учебна програма за учители от начални и средни училища
O2 Учебно съдържание за уроците, подготвено по мултимедиен начин.
O3 Пилотно тестване
O4 Отворени образователни ресурси (OER)
След подготовката на съдържанието на обучението, пилотни тестове са проведени във всяка страна. Пилотният тест се състои от две фази. Първата фаза се проведе в основната целева група: учители от начални и средни училища в селските райони. Това обучение се проведе от инструктори от персонала на партньорите по проекта, а стажантът е учител (20 учители от всяка страна). Втората част от пилотния тест се проведе от обучени учители с участието на деца и младежи от начални и средни училища (минимум 30 деца). Подобен вид тест на съдържанието на обучението позволява да се провери качеството и пригодността на подготвения учебен материал върху две групи заинтересовани страни: учители по време на планираните за тях обучения и по време на обученията, провеждани от тях с участието на техните ученици. Всяко обучение е предшествано от кратък филм, подготвен в рамките на проекта. След тези две пилотни сесии във всяка страна е проведено проучване за проверка на качеството.